lördag 2 mars 2013

Packa upp

MAJ

SEPTEMBER

Hej på Er!

Dessa underbara månadsbilder i gammal-skoltavel-modell fick barnen av sin morbror i julklapp. Så himla fina tycker jag. Han köpte dem på Balders Hage i Göteborg.

Igår kom vi hem från vår lilla minisemester hos mormor. Vi har haft härliga och fullspäckade dagar. Träffat kompisar och familjen. Och solat näsan i vårsolen, ljuvligt! Så fort solen börjar visa sig så är jag snabbast i stan på att ge mig ut att leta upp en vägg i lä och bara njuta. Med en kopp kaffe och glada barn kan det inte vara bättre tänker jag. 
"Det här är livet!" brukar jag säga till dottern och sedan härmar hon mig (fast med ryggen mot solen och näsan mot himlen) och så säger hon "Åh detta livet!". 

Det tråkiga i kråksången när man varit iväg är ju att man måste packa upp allt man har haft med sig när man kommit hem. Och när jag varit hos min mor så är alltid bilen dubbelt så full som när jag åkte hemifrån. Denna gången hittade jag massa loppisfynd som tog en del plats. 

Idag har vi varit hos kompisar i stan och fikat. Det var nice det med. Nu ska jag fortsätta piffa med alla loppispryttlar. Det gäller att passa på när kidsen sussar sött.

Ha det gott!

KRAM

Inga kommentarer: