måndag 15 augusti 2011

60-tal

Back to the 60´s

Slå inte med trumpinnen på arvegodset!!!

Nymöblerat på hallen på övervåningen

Hej hopp alla glada!

Jag har ju såklart plockat på mig en hel massa godbitar nu hos min käre mormor. Hon ska flytta från stort hus till en 2:a så allt kan ju inte hänga med henne. Denna bokhylla köpte mormor och morfar när de köpte huset på 60-talet. Kvittot sitter fasthäftat på baksidan. Men nu är den min. Kul.

Så idag har vi baxat upp skåp, skruvat ihop övre delen med det undre och piffelipiffat lite. Busan är ju med som vår ständiga hjälpreda. Allt tar bara liiite längre tid när hon är överallt och ingenstans (bakom, under, helst på skåpet) men det är bara skoj att hon vill vara med där det händer.

Busan har även badat med kläderna på idag. Och skorna. Vi får skylla oss själva när hennes lilla pool står kvar på altanen full med regnvatten. Och på tal om regnvatten, shit vad det regnade inatt. Vår lilla by har översvämning lite här och var så brandkåren har varit här och pumpat bort en massa vatten idag. Full action här på landet alltså;)

KRAMEN till Er

2 kommentarer:

Tina sa...

Det var nästan helt oframkomligt i stan (Gbg) i morse också..viadukter och vägar var översvämmade.
Ja, vilka minnen jag fick nu då. På landet när jag var liten hade vi en liknande hylla med tillhörande bänk. Jag tyckte det var så kul att dra skjutdörrarna med de runda hålen fram o tillbaka, det tyckte inte mamma. Kul med kvittot som minne!

Må så jättegott!

Ord & Känsla sa...

Vad fint med det "nya" skåpet. Passar bra där!
Usch såg översvämningarna på TV. Vatten ställer till det för många:(

Kram kram