lördag 17 september 2011

Stringhylla


När vi röjde ur mormors hus hade jag tjingat en stringhylla som jag snabbt som ögat tog med hem. Den har alltid hängt inne i mormors syrum med små askar med knappar i, syrullar och annat viktigt på. Konsollerna var tidigare i mässing men jag spraymålade dem röda. Hyllplanen ska antingen bli vita eller röda tror jag. Nu pryder den en av väggarna i vårt sovrum.
Brickan högst upp är också från mormor. Väckarklockan stod på morfars sängbord när jag var liten.

Vilken underbar höstdag vi har här idag. Och jag njuter extra myckat av att äntligen få spendera en heldag med min lilla skatt. Jag hinner knappt se henne på veckorna känns det som. Blä. Så idag myser vi och leker så mycket vi kan.

Nu sover lillgosan så jag ska mumsa Polly (senaste smaken Rocks, såå god) och slappa lite nu.

Ha en skön lördag i höstsolen!

PUSS

3 kommentarer:

Ljusa vardag sa...

Vilken fin hylla du hittat.En äkta klassiker. Kul att du gör om den lite ;O) Visst är det tråkigt att inte träffa sin lilla goding lika ofta nu för tiden... måste ta vara på varenda helgminut. Ha en fortsatt fin helg! Kramar Anna

Ord & Känsla sa...

Nu blir jag lite avis på dig!
Finfin bricka och klockan har jag ärvt en nästan likadan:)
Idag var jag på två loppisar och den ena hade så mycket att jag blev alldeles snurrig av allt jag kunde ta med hem, men ganska dyrt dock. Blev några fynd iaf:)

Kram Helena

Tina sa...

Det där är en klassiker, hade flera sådana på landet men de norpade syrran...
Ta vara på tiden och njut, det är du värd!

Söndagskram