måndag 10 december 2012

Nostalgi


Hej på er i snöyran!
 
Idag har jag varit på en liten nostalgitrip kan man säga. Jag och dottern gick upp på vinden för att ta ner julgranspyntet. Jag ville även hitta ett tärnljus eftersom vi ska på lussefirande imorgon på Öppna förskolan. Jag rotade runt i en stor låda som min mamma sparat åt mig i alla år. Den innehåller några av mina kläder som jag hade när jag var liten. Mamma önskar nog att mer var sparat för så fort hon kommer ihåg något plagg jag hade som liten så säger hon att jag ska kolla i den lådan. Idag tog jag fram några koftor och en söt liten Madicken-klänning som passar Busan nu. Det är en extra mysig känsla att få klä barnen i sådant jag själv haft på mig.
 
Jag hittade även en liten kartong som jag sparat med alla mina troll i. Åh, mina älskade troll! Jisses vad jag har lekt med dessa små godingar. De bodde i ena skåpet under mitt skrivbord. På två hyllplan huserade de med små möbler och sånt som hör till små fantasivärldar. Jag hittade en liten byrå jag tillverkat av fyra tändsticksaskar som jag målat rosa. I en av lådorna hittade jag små papperslappar jag vikt som små skolböcker som det stod OÄ SV RE och MA på. Ja ni hör ju, back to the 80`s. Det står ju knappast OÄ på dagens scheman. 
 
Jag blev som barn på nytt när jag kikade igenom lådan idag med min dotter. Och så plötsligt fattade jag nada. Var det inte typ igår som jag satt på golvet i mitt rum och klädde på och av mina troll. Klippte håret på någon och tog hål i öronen på ett annat. Och nu öppnar jag lådan med min dotter. Va, har jag barn? Ibland hänger man inte riktigt med i svängarna.
 
Men det är såklart en underbar känsla att kunna ta fram mina små grejer tillsammans med vår lilla höna. Nu får jag ju leka med mina älskade saker igen hihi.
Det var min lilla nostalgitripp det. Skidorna på bilden hade min mamma när hon var liten.
 
KRAM

1 kommentar:

Tina sa...

Jag har inte kvar mina, synd! Men jag minns dem väl, också hur fort det gick rätt nerför...

KRAAM