onsdag 30 maj 2012

Aaah


En busunge som är på väg att göra ett litet hyss när mamma är upptagen med att fota.
Lyfta på den ömtåliga glaskupan är poppis.


Ljuvliga syréntider!

Denna rejäla kvist fyller hela huset med sin fantastiska doft. Jag andas in och njuter så mycket jag kan. För underbart är alldeles för kort vad gäller syrén.

Dock har min allergi redan börjat komma smygande. Den brukar vänta till midsommar innan den bryter ut men jag känner redan av nästäppa och kli i ögonen. Precis som en av våra gäster som var här i helgen. Lillstackarn blev helt tokallergisk så familjen fick åka hem i ottan på söndagen innan vi andra ens hann stiga upp. Tråkigt med allergi nu när man bara vill njuta av alla härliga dofter och blomsterprakt utomhus.

Idag är jag på piffhumör så nu flyttas det runt på grejer minsann;) Har även plockat in fyra buketter med blommor. Gratis är bäst!

Puss på Er!

2 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Åh älskar syrener, kram

Tina sa...

Ahhh tjo prosit säger jag!
Jag har ju allergi också..
Bara fem veckor kvar till långledigheten, nu går det undan för er!

kraam