onsdag 10 oktober 2012

Höst


Hej på Er!
 
Efter en riktig cirkusnatt här hemma med vakna barn i tid och otid så var det skönt med en promenad i höstsolen i förmiddags. Jag älskar verkligen hösten och har alltid gjort.
 
När jag var yngre och bodde hemma väntade jag med spänning på att H&M:s höstkatalog skulle dimpa ner i brevlådan. Det var ett säkert tecken på att hösten närmade sig. Trots att den oftast kommer när det fortfarande är sommar så drömde jag mig bort till tiden för varma koftor och tjocka strumpbyxor. Jag och min vän L ringde alltid till varandra på kvällen då katalogen kommit och bläddrade tillsammans sida för sida och bestämde vad vi skulle beställa. Hösten är våran årstid helt enkelt. Och på fredag kommer hon hit. Då blir det höstmys vill jag lova!
 
Något mindre höstiga kläder hänger ovanför Busans säng/koja. Pappan ska bygga ett räcke till sängen innan dottern kan ligga där och sova. Men nu är den perfekt att klättra upp på och leka i.
Eller leka under för där finns det nämligen en hemlig koja;)
 
Höstkramar

Inga kommentarer: