söndag 2 december 2012

Första advent




Hej på er!
 
Hoppas ni har en mysig första adventshelg. Vi har njutit av snö och lediga dagar tillsammans ,vår lilla familj. Igår gick vi på julpromenad här i byn med tipspromenad, glögg, korvgrillning och annat mys i skogen. Det var så vackert med all snö så julstämningen var verkligen på topp. Vår lilla tjej orkade nästan hela rundan sen gjorde förkylningströttheten sig påmind så vi fick slänga oss in i bilen och gasa hem precis innan målgången där kaffet väntade. Så kan det gå när man har kids.
 
Idag var vi på promenix i skogen som ni ser på bilden ovan. Himlen var klarblå och solstrålarna letade sig in lite här och var. Sådana här dagar kan man ju inte annat än älska vintern. Annars är det en lite väl lång årstid kan jag tycka. Men vi har ju det bästa framför oss som tur är. JULEN!
 
Sist jag var hemma hos min fina mamma hade hon planerat in en massa julmysaktiviteter. Vi skulle bland annat plocka mossa och binda kransar, göra egen fågelmat och baka lussebröd. Men när jag kommer hem till mammas lilla stuga så går min kropp in i nån slags om-jag-inte-bara-får-slappa-och-vila-och-du-tar-hand-om-mina-barn-så-dör-jag-koma så det var mest min mamma som stod för alla aktiviteter inklusive barnpassning. Jag låg mest i sängen och läste alla inredningstidningar som hon köpt. Härligt upplägg tyckte jag minsann. Nu hänger det två fina kransar på våra dörrar. Väl hemma orkade jag knyta i band och pilla in små lärkkvistar så vi kan ju låtsas att jag gjort dem själv;)
 
KRAM

Inga kommentarer: