fredag 23 november 2012

Snart snart...

 
... är det advent! Och det är ju tur så vi får lov att lysa upp den här murriga tiden.
 
Som vanligt börjar jag pynta en vecka innan första adventshelgen så jag kan mysa ordentligt när första ljuset ska tändas. Men oj sicken tid det tar när man har två små godingar att roa samtidigt som jag vill piffa. Men barnen är inte värst. Det är maken. Han är nämligen sjuk. Och mer behöver jag nog inte säga. Så supermorsan springer hit å dit och piffar lite här och lite där och huset ser mest ut som en enda stor röra.
 
Men nu har jag iallafall fixat årets ljusstake. Min snälla mamma köpte svindyra Liljeholms-ljus till mig (tack igen mor) för jag ville ha långa smala blockljus att ha i små lerkrukor. Krukorna är naturligt patinerade fyndade från morfars gård och jag älskar dem.
 
Nu sover maken och lille gossen så jag och Bus ska ha tjejmys. Läsa Barbapapa och kramas.
 
Ha en skön helg!
 
KRAM

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så fint du gör! Vi syns snart! Kram från Sofie

Anonym sa...

vilket superfint adventsljusstake! Du är påhittig du! Kul att du återanvänder så många fina saker från gården.
lramis Mica