måndag 25 juli 2011

Recycling




Recycling-Återanvända

Att återanvända gammal bråte är verkligen min melodi. Jag tycker oftast att gammalt är finare än nytt. Tur att jag haft mormors och morfars gård att leta skatter på. Men nu ska den säljas så det gäller att hitta och ta vara på allt fint som ligger där och skrotar överallt. Alla flaskor på dagens bilder är från morfars garage. Efter en kur med diskmedel och hett vatten blev de rena och nu ser man urprungsfärgen igen.

Trälådan är också från garaget. Nu huserar det som ett tittskåp i Busans lekrum. Hon ger mig saker som jag får ställa dit så föremålen byts ut några gånger per dag;) Några luktärter i liten vas i "båset" längst ner till höger.

Lilla hyllan med böcker i fyndade jag på en av Loppisarna i Arvika. Jag tänkte ha den som tallrikshylla när jag köpte den men ångrade mig när jag kom hem. Vår lilla höna är en riktig bokmal så den passar bättre här. Nu kan hon lätt ta ner den bok hon känner för att läsa.

Vi har varit på kantarelljakt idag och fick ihop en liter ungefär så ikväll blir det lyxkvällsmat.

PUSS på er alla sötnötter

3 kommentarer:

På vår gata sa...

Instämmer i att gammalt ofta är finare. Det är ju så roligt när man hittar de där guldkornen! :)

Tack för tipset om handtag! Jag har faktiskt hittat några som jag tror blir fina till byrån. Och ja, det blir skålhandtag. :)

Kram Daniela

Marie sa...

Kan bara hålla med, i mina ögon är gammalt oftast finare än nytt! Härliga bilder!

Ha en bra dag!
Kram Marie

Industri house sa...

Visst är det något speciellt med gamla saker, det blir ju så charmigt på en gång :) Vilken tur att du fick tag på alla flaskorna du visar, vackra färger. Kram på dig, jessica.