fredag 6 januari 2012

Hokus pokus


Bye bye julabocken, vi ses nästa år!


Tjenixen!

Idag har vi haft strålande sol och frost hela dagen. Så vackert! Dessa bilder är några dar gamla. Inte så soligt den dagen inte.

Jag håller på att plocka bort julen. Jisses vilken tid det tar. Det går ju inte fortare av att man ha en 20-månaders mammegris som hänger en i hasorna dygnet runt. Hokus pokus BORT! Julen alltså. Inte dottern;)

Men det börjar snart arta sig här hemma i stugan. Skönt att slippa se adventsstjärnor, granar och tomtar. Jag har läst en massa inredningstidningar hela julen och fått ny inspiration som jag vill förverkliga. Men är man fattig som en kyrkråtta så kan man ju inte köpa nåt nytt. Så här letas det i gömmorna efter det som finns och så känns det lite nytt ändå. Med lite fantasti och en jävlar anamma så går allt. Bara genom att byta plast på några fönsterlampor och andra pryttlar gör ju att allt känns lite annorlunda och kul.

Nu ska lillan ha kvällsmat. Tjingeling! Ha en skööön helg!

KRAMAR

3 kommentarer:

Tina sa...

Julen är totalt bortplockad hos mig också, det var ett mödosamt arbete. Hade ju inte så mycket pynt, konstigt..

KRAM på dig!

Vardaxlyx sa...

Springer in för att önska dig en helt underbar lördag =)
Kramkram söta du!

Industri house sa...

Härhemma är julen helt bortplockad också. Lika mysigt som det är att ta fram allt julpynt, lika härligt tycker man det är när man tar bort det:)Nu längtar man bara efter att inhandla lite tulpaner, pärlhyacinter m.m, jag får nog ta mig en tur till blomsteraffären snarast tror jag:))kram jessica