onsdag 6 juni 2012

Hundkex



Heja Sverige!

Skönt med en ledig dag mitt i veckan. Vi ska strax åka in till staden och köpa lite gott till kvällsgrillningen. Hönapönan sover så gott i vagnen. Jag plockade liljekonvaljer och satte på köksbordet när hon somnat under vår promenix.

Och hundkex. Älskade hundkex. En stor favorit hos mig. Det är så vackert ute längs med dikeskanterna nu när man är ute och kör bil eller promenerar. Och de doftar ljuvligt tycker jag. Jag har dem i flera buketter både ute och inne. Här står de tillsammans med lupiner på bordet som jag tog ner från vinden häromdagen. En skön sittplats i skuggan på framsidan. Fast idag längtar vi efter sol såklart.

Ha en fin nationaldag hörrni!

KRAM

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fina sommarblommor!! Å bordet var riktigt gulligt.
Ha en fin kväll
AC

Ljusa vardag sa...

Javisst är det härligt med alla blommor som kommer nu. hoppas de står sig fram till midsommar. Jag vill önska dig en fin helg! Mvh Anna