torsdag 19 juli 2012

Ändra om






Tjohejsan!

Vad gör man när sommarlovet regnar bort? Man ändrar om lite såklart. Min makes absoluta favoritsyssla är att kånka möbler. Bära upp å ner å hit å dit. Nej såklart inte. Men det är ju en av de roligaste sysslorna jag vet så ibland får han snällt valsa med i frugans påhitt. Den gröna byrån har min mamma köpt på loppis för hundra år sedan men aldrig använt så den blev min. Den har stått uppe i allrummet men fick flytta ner härom dagen. Tavlorna som hängt i vårt sovrum fick också flytta ner en trappa.

Trälådan med fack som jag hittade i morfars garage piffade vi till med lite färgglada papper. Ja vi. Familjen hade pysselstund en regning eftermiddag vid köksbordet där detta mästerverk skapades, hihi.

Nu ska jag snart lägga mig och min höna som vaknade på tok för tidigt i morse.

Ha en skön dag!

KRAM

2 kommentarer:

Tina sa...

Jag skulle ju städa idag men det blev lite ommöblering först, hehe!
Så fint du har gjort i botten av lådan, lite som ett tittskåp!

kram i 'blä' regnet!

Anonym sa...

superfint bästis!
/Torky