torsdag 16 augusti 2012

Burktok





Hej sötisar!

De som känner mig vet att jag är tokig i gamla burkar. Ser jag en hylla eller hörna med burkar på loppis så går alltid min puls upp några slag. De är ju så vackra. Tänk vilken skillnad på dagens tråkiga slit-å-säng-förpackningar. Alla burkar på bilden är loppade förutom den runda kakburken som jag fått av mormor. Muggstället fick maken spraya röd häromdagen.
Jag ska ju helst inte spraya nu med en bebbe i magen.

Marabou- och vanillinburkarna och de små flaskhållarna i röd och blå plast köpte jag i en mysig liten Retrobutik i Arvika som finaste svägerskan visade mig. Butiken hade endast saker från 50- 60- och 70-talet. Men på Marabouburken blev jag faktiskt lurad såg vi när jag kom hem. Den är tillverkad ganska nyss då det är en EAN-kod på den... Hrmpf...

Nu ska jag passa på att njuta av solen på altanen med min dotter och make.
Hoppas ni får en fin dag!

PÖSS

Inga kommentarer: