lördag 11 augusti 2012

Skördetid


Hej svejs i kantarellskogen!

Vi var ute en sväng i skogen för att plocka kantareller till kvällens goda paj som vi planerat att laga. Men ack ack ack vilken dålig svamplycka vi hade. Hittade kanske tio-femton små fnuttisar som smörstektes, lades i en minipaj och försvann... Jaja bättre lycka nästa gång.

Annars är det ju tid att skörda nu sägs det. Fast inte i vår trädgård. På våra fyra fruktträd som i och för sig bara är fyra år gamla kan vi i år plocka noll frukter. På tomatplantan finns noll tomater. Gurkplantan frös ihjäl. På våra amerikanska blåbärsbuskar växte ett blåbär som Busan smaskade i sig idag. Så inte så mycket egenskördat här inte.

Men det vi sådde har vi kunnat äta i alla fall: dill, persilja, gullök, gräslök och sallad. Heja heja!

Jag ska försöka fota mina sommar-loppis-fynd imorgon och visa er. Jag fattar inte riktigt var dagarna tar vägen. Jag är så himlans trött och ibland känns det som jag befinner mig i en dimma. Hoppas jag blir piggare när lilla bebisen kommit ut. Haha vem försöker jag lura. Men man får väl drömma lite?!

KRAM

1 kommentar:

Tina sa...

Då kan du få komma hem till mig och plocka äpplen!
De är så många så jag tror inte jag sett något liknande tidigare..

kram i dimman, hihi!