torsdag 2 december 2010

Mitt vackra vita vinterland


Åh vilket vackert vinterlandskap vi har ute nu. Igår sken solen hela dagen och snön glittrade så fint. Trots att det var -22 grader var vi ute och grejade lite.

Det är full trafik till alla fågelhus och talgbollar i trädgården. Vår fina havrekärve har varit välbesökt av en del fåglar men tyvärr också av våra tre Bambisar som bor på vår tomt. Nu är den ett minne blott, bara några enstaka strån ligger kvar på marken....

Idag har pappan i huset satt upp en stor gran med belysning i utanför fönstret vid lillans skötplats, mysigt för henne att kika ut på!

Ha en skön torsdag vänner

Kram

4 kommentarer:

Tina sa...

Jag vill också ha en gran ute, men den blåser bara bort här hos mig vid havet. Har prövat alla sätt för att få den att sitta fast, förgäves...
Kör med ljusnät i träden istället. Hoppas lillan gillar granen...
Kram Tina

Betty sa...

Mysigt med en kärve. Hängde upp en förra året ,men inte en enda fågelj...l rörde den ! , inte ens rådjuren ??? Fröna o talgbollarna däremot frossar de i.

Kram från Bettan !

Tina sa...

Tack för tipset, lät väldigt bra. Nu är det hårda tag som gäller!

Adventskram Tina

Evelins mamma sa...

Ni är sååå himla duktiga!!! Längtar oxå till ett villaliv där jag kan mysa runt både inne o ute! Lite trött på livet mitt i stan...:/

puss puss från kompisarna i city;)