måndag 20 december 2010

Tripp trapp trull





Här kommer några bilder på min lilla favoritprydnadsstege. Här ändras det om stup i kvarten men nu tror jag att jag är nöjd, för ett par dagar iallafall.

Den virkade dukkorgen kommer från mormor som jag gjorde till en korg med hjälp av trälim och en skvätt vatten, enkelt och kul! Den lilla ängeln längst ner fick jag av mormor när jag var liten och då blev jag så lycklig. Hon har nämligen en likadan som alltid ställdes fram på hennes stora bruna trä-TV och så fort jag kom hem till dem under julen så sprang jag in i TV-rummet och tände den. Den går på batteri och det lilla ljuset lyser så mysigt. Härligt barndomsminne!

Glasburken längst ner har jag klätt i gamla bokpapper från Strindbergs bok Röda rummet och sedan knöt jag ett spetsband runt toppen, voilá en ljuslykta.

Nu ska familjen strax in till stan för lite mys. Ska gå till mina favorit-second hand butiker och se om jag kan fynda lite.

Kram på er

2 kommentarer:

Tina sa...

Hejsan, fint du har gjort med pallen!
Jag har länge funderat på om jag ska köpa en stegpall på Ikea. Jag kunde ju faktiskt både använda den och ställa något snyggt på den..när jag inte använder den alltså..jisses vad jag rör ihop saker idag.

Kram Tina

MisenFisenGrisen sa...

Mäkta imponerad av korgen du knatat ihop, mycket fin!!! :)