måndag 23 maj 2011

Jippi!


Jahapp då var det måndag igen då.

I morfars stora zinkbalja sådde jag luktärt och sommarslöja för ett tag sen. Och se vad de tagit sig! Jag blir lika förvånad varje gång jag sår något. Jag kan inte fatta hur små frön som kommer i kontakt med jord kan börja gro och växa sig till stora vackra blommor. Naturen är mirakulös inte sant? Och man blir ju extra stolt när det är man själv som har pillat ner de små fröna.

Jag hoppas att luktärterna klättrar uppför spaljén och tar sig lika bra som förra året. Jag kunde plocka in små buketter under hur lång tid som helst och deras doft är ju helt oslagbar.

Ojoj vad det blåste här igår. Trodde nästan huset skulle blåsa iväg. Parasollet vek sig så foten knäcktes och vaxduken reste sig mot skyn. Och regnet piskade mot rutorna. Jag fick nästan lite höstkänslor och tände en massa ljus. Men vi slapp ju gå ut och vattna vilket var skönt;)

Ha en fin start på nya veckan vänner!

KRAM

7 kommentarer:

karin - trattoria sa...

oh jag har också en massa luktärter på sommaren, tycker de är så fina!

Vintage House sa...

Hej
Ser kanon ut.
Så du har bott i Gislaved, är du därifrån?
Själv är jag från Gislaved.
Gunilla har verkligen en fantastisk butik.
ha en skön dag
kram
sasndra

Tina sa...

Visst är det helt otroligt hur det gröna gror, säger jag som inte kan få upp en grodd..
Luktärtor är en klar sommarfavorit, så fina pastellfärger.

Ha en härlig dag! /kram

Hildas hem - Sofia sa...

Javisst är det underligt hur det funkar det där med fröer. Jag blir också lycklig varje gång jag får det att fungera. Det kommer att bli jättefint i zinkbaljan din till sommaren när det blommar :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

ps. jag gick grundkurs i pralintillverkning samt nivå 2.

Industri house sa...

Håller med om att luktärtor är så fina, kommer ju bli jättefint sedan i zinkbaljan =)Här har också varit riktiga höstdagar både i går och idag, men det är tur att man får tänt en massa ljus iallafall, så att det blir lite mys-känsla härinne =) Kramkram jessica.

Camilla sa...

Hoppas du får många fina luktärtor i baljan! vi fick också regn igår kväll men innan dess hade vi haft vattenspridaren på hela eftermiddagen för att blöta upp i de torra rabatterna. Typiskt!

Ord & Känsla sa...

Oj, det var länge sedan jag sådde luktärt. Vad fint när de klättrar upp för spaljén framöver!
Vad sött det blommiga fatet med handtag är!

Kram Helena