tisdag 31 maj 2011

Livet på en pinne

Smultronschersmin



Oj oj oj vad varmt det har varit idag. Underbart. Men lite chockartat också. Hoppas det håller i sig nu så vi kan njuta ordentligt och komma in i sommarlunken på riktigt.

Bilderna knäpptes igår när sötkorven sov middag. Jag låg i solsängen och njöt och såg min trädgård som en härlig sommartavla. Det kändes som livet på en pinne helt enkelt. Nu är det som bäst minsann. Att få vara föräldraledig denna tid på året är ju verkligen guld värt. Tack för det Sverige. Ja  för att jag får vara hemma med mitt barn alltså.

Ligger man i hängmattan nu så känner man den allra ljuvligaste av dofter från vår smultronschersmin, ja det stavas så mamma;)

Nu ska här duschas och badas efter dagens svett- och kräkkalas... (en varm liten åksjuk hönapöna behöver vaskas av).

KRAM

3 kommentarer:

Vintage House sa...

VAd härligt det ser ut:)
Då måste jag fråga hur gammal du är för jag är oxå född och uppvuxen i Gislaved men jag känner inte igen dig....
ha en skön långhelg.
kram
sandra

Tina sa...

Jag tror att jag redan kommit in i lunken, annars är det bara känslovilla.
Strosar bara runt och känner inga som helst måsten just nu..
Skulle inte tacka nej till att ligga i en hängmatta heller..

Kram o trevlig helg!

amy b.s. sa...

how amazing is your yard!