söndag 23 oktober 2011

En skål sommar




Go´söndag på Er!

I min morfars gamla trälåda som numera agerar hylla har jag fyllt en skål med sommar. Vi plockade snäckor på havsbotten på västkusten i somras. I början stank det nåt för j*****t av dem. Jag fick diska dem för att få bort den döda lukten. Men nu ligger de där (stinkfria) och minner oss om sommarens soliga dagar.

Men jag som är höstmänniska njuter så mycket jag kan av årets sista höstdagar istället för att sakna sommaren. Solsken, färgglada löv och krispig fuktig luft. Ahhh nu mår jag som bäst.

Ännu en intensiv vecka ligger framför mig med möten, jobb, dotterns inskolning och en massa annat så vi syns kanske inte på några dagar. Sista veckan som heltidsarbetare väntar. Nästkommande vecka går jag ner på 75% tjohooo!

Ha en finfin vecka hörrni!

KRAM

2 kommentarer:

Industri house sa...

Kan tänka mig att det blir helt underbart att gå ner i tid till 75%!Och helst när ni har så små barn, mysigt!! Ha en bra dag, kram jessica.

Tina sa...

Så skönt med minskad arbetstid!
Hoppas inskolningen går bra för Busan, hon nkommer säkert att gilla sina små nya kompisar!

kram