fredag 2 september 2011

Då var man igång


Utsikten från mitt "sminkbord" i mitt dressingroom

Tjaba!

Då var man igång nu då. Har lyckats jobba två dagar med huvudet upp och fötterna ner som mormor brukar säga. Och det har gått finemang. Kul att vara tilbaka. Träffa kollegor, alla barn och deras päron.

Igår när jag kom hem möttes jag av den vackraste syn. Hemmapappan och min älskade Busa stod och stekte pannkakor. Bus stod på en stol och vispade lite i en kastrull. Maken gräddade för fulla muggar (eller stekpanna rättare sagt). Sötnöten hade precis hällt ut en liter mjölk men vad gör väl det. Lite stjälp hör väl till när man får hjälp?!

Det känns riktigt lyxigt att komma hem till dukat bord, hängd tvätt och nöjd dotter.

Men nu tar vi helg va? Såå skönt after denna arbetsamma vecka;)

PUSS på Er

2 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Måste vara en omställning att börja arbeta igen, men man kommer ju snart in i det igen.
Jag skulle gärna se mer av ditt dressingroom. Ser väldgt fint ut med alla halsband och det lilla sminkbordet!

Kram på dig!

Tina sa...

Så gulligt, det lät också gott med pannkakor. Var en evighet sedan jag åt det..
Oj, så många halsband du har, lyxigt med dressingroom. Det ser ut som Busan redan hittat sitt drömställe, vad månde det bli av denna lilla böna?!

Ha en skön söndag, kram Tina