söndag 25 september 2011

Ny kraft




God söndag på Er!

Nu har våra helggäster åkt för denna gången. I fredags kom min mor och mormor hit för att passa Busan på lördag morgon. Maken och jag med ett gäng vänner skulle ut i skogen och traska. En tolv-kilometers-runda varvad med tipsfrågor och tävlingar stod på schemat. Det var en underbar höstdag med solsken och omgivningar så vackra så jag dog. Nästan. Tänk vilket underbart land vi bor i med skog och natur i sprakande höstfärger. Efter denna marsch hade vi kräftskiva med hela gänget inklusive barn hos oss. Några sov över så vi fick en mysig frukost tillsammans också innan de for hem till sitt. Nu har jag lite ny energi inför kommande arbetsvecka innehållande kurser, möten och en hel del annat.

Fick en söt blomma av min fina man häromdagen. Han tyckte att jag behövde lite uppmuntran efter min arbetsstart så här efter mammaledigheten. Nu står den i ena TV-rums fönstret med lite andra höstigfärgiga saker.

Ha en skön dag vänner!

KRAM

3 kommentarer:

Tina sa...

Den där skogen skulle jag vilja besökt, lät fantastiskt vacker. Ibland så åker jag till Lygnern och bara njuter av trädens alla höstiga färger till den blå glittrande sjön. Det är som balsam för själen...
Gulligt av mannen, han vet vad som behövs han..

ha en fin dag och ny vecka! KRAM

Fiffiga Systrar sa...

Vilken toppenhelg! Så härligt!! Vi är uppvuxna på landet med skogen intill husknuten och vi älskar båda att vara i skogen!! Det är så otroligt fridfullt och inspirerande! Vi förstår att ni njutit för fullt!

Håll kvar den känslan länge... gott att plocka fram när det behövs som mest!

Ha en finfin söndag!

Kramar från oss

Ord & Känsla sa...

Vad fint och visst hösten är härlig med färger och den värme som varit den senaste tiden, underbart!

Kram på dig!