torsdag 28 april 2011

In my garden


Oj oj oj vad vi fick mycket gjort igår när tandfia tog eftermiddagstuppis. Hennes tänder växer så det knakar vilket varvas med feber och gnäll så när hon väl somnar springer vi runt som skållade höns här hemma. Egentligen skulle man ju passa på att vila då men det går ju inte i detta fina väder.

Trädgårdfix igår:
* Beskar klätterrosorna och rensade ogräs under dem
* Grävde en liten rabatt runt stora stenen där vi planterade blåbär, smultron och Iris
* Ställde iordning ett litet miniväxthus av gamla fönster
* Planterade Dahlia-lökar
* Fixade en mysig sittplats framför mitt söta "nya" växthus
* Klippte armeringsjärn till humlen

Och nu när maken vaknat efter nattjobbsdvalan ska vi fortsätta dona.

Trädgårdsfix idag:
* Plantera ut  de vissna påskliljorna
* Så Sommarslöja
* Så Slingerkrasse
* Plantera om en massa växter i nya krukor
* Ändra om på bordet vid entrén
* Klippa gräs

Åh vad vi är lyckliga över att få bo i hus nu när utesäsongen kickat igång.

Slut på bloggpausen nu ska jag ut och njuta med kaffe i solen!

KRAMAR till er

1 kommentar:

Tina sa...

Nu är du säkert ute och biter i gräset då!
Härlig entusiasm du utstrålar, jag sitter inlåst ett par timmar till men sen så..biter jag i gräset jag med!

Kramar till dig!