tisdag 5 april 2011

Penséer på tillväxt




Jag fyndade ett gäng penséer och planterade ut i korgar, en gammal sockerkaksform och lite annat skoj. De är verkligen pyttesmå så nu väntar de på solens varma strålar så de får växa och tuffa till sig lite.

Ett litet fågelbo snurrade jag ihop av fallna björkkvistar och fyllde med löv och några fejkägg. Allt som är smått är så sött tycker jag.

Idag grejar jag för fullt här hemma. Städar ur och organiserar mitt vas- och krukskåp, tvättar och viker samt försöker underhålla en liten gnällspik som drar sin mor i byxorna och säger MAMMA!

Ha en fin tisdag!

KRAM

4 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Vad trevligt det ser ut på uteplatsen!
Jag brukar aldrig pynta innan sommaren, men i år har inspirationen kommit från alla goa bloggisar:)

Jag måste erkänna att det är värt att få lite träningsvärk!
Kram Helena

fem barns mamma sa...

Åh, så fint, jättesöta:-)

Har inte kommit till uteblommor än, men snart så!

Kram Emma

Tina sa...

Det låter som om du haft/har en riktig röjar dag!
Lilla busan vill vara med på ett hörn, förstår jag..gulligt.
Penséer är så fint men rådjuren smaskar i sig dem på ett kick hemma hos mig. Kan bara ha dem på ställen där de inte kommer åt, tråkigt.

Må så gott!

Kram från mig

Industri house sa...

Hej kamilla! Hittade hit till dig via en annan blogg, så vackert ni bor, ett jättefint hus. Hit kommer jag återkomma! Hoppas det är okej att jag lägger till dig på min blogglista? Kram jessica.