måndag 11 april 2011

Mina vårtecken

Påsklilja

Skilla

Rabarber

Tulpan

På min vårteckensrunda i trädgården häromdagen hittade jag knoppar av följande: påsklilja, skilla, rabarber, tulpan och en tussilago. Det är lycka det. Att få se sin vintertrötta trädgård sakta men säkert knoppa till sig och skrika VÅR! Härligt.

Solen skiner men vi är sjuka. Attsingen sicken dålig kombo. Lillan snorar, hostar och kräks. Mamman har ont i halsen och huvet. Men pappan och katten mår bra. Tur för dem. Men jag ignorerar mitt tillstånd och njuter av ljuset.

Härlig måndag på er!
KRAM

2 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Nej, vad tråkigt att ni är sjuka när det är såå härligt väder!
Håller på att rensa i trädgården och hittat samma som du gjort.

Krya på er nu!
Kram kram

Tina sa...

Usch, era stackare!
Huvudvärk och halsont är inget vidare..hoppas verkligen det går fort över och att ni snart är på benen igen.
Stackars busan, kram på er båda och krya på er!