söndag 27 november 2011

Det brinner



Första advent och nu brinner det nog lite varstans i vårt land. Ljus alltså. Inga stora bränder hoppas jag. Och ute vräker regnet ner och vinden viner som sig bör så här års. Eller?;) Jaja nog om vädret. Det är ju inget vi kan styra över ändå.

Årets ljusstake hos oss ser ut så här. Om ni tror att jag blivit galen och börjat räkna från höger till vänster så är det inte riktigt så illa. Jag vill bara att vår lilla Bus som har sin stol till höger om köksbordet ska få se den fina lågan. Och så vill jag kunna se de fina siffrorna från Balders hage från min plats vid köksbordet, haha.

Idag vaknade vår tös upp som en prickig korv. Den lilla kroppen var helt täckt av utslag. Då gick pulsen upp på mamman. Vad nu??? Men efter lite efterforskningar kom vi fram till att det är en reaktion på 18 månaders-vaccinet. Skönt. Aldrig får man sluta vara orolig som förälder. Det är alltid något med de små liven. Hua.

Hoppas ni får en myspysig söndag alla fina!

KRAM

2 kommentarer:

Tina sa...

Jaha, du tänder från höger..
Jag tycker det är så kul det där med höger- vänster först! Jag tänder från vänster..fast när jag ser din fina stake så ser det bättre ut!
Huj, så det blåser hos mig nu, riktigt läskigt..

Adventskram

Fiffiga Systrar sa...

vilken fin adventsljusstake! Hoppas att din första advent varit riktigt mysig trots stormen.
Missa inte vår adventskalender! kram från emelie och elin