tisdag 1 november 2011

November


Halloj!

Då var vi inne i en ny månad. Inte min favvomånad direkt. Jag tycker Elsa Beskow har fångat November-känslan riktigt bra i denna bilden. Gråskala, innemys och en sprakande eld. Och de ser allt lite trötta ut. Precis om de flesta är i November innan alla härliga adventshelger börjar och julkänslorna kommer fram.

Men vi har både Busans lilla kusin som ska komma ut, makens födelsedag och vår 11-årsdag att se fram emot denna månad så det ska nog gå fint ändå:)

Kram på Er

4 kommentarer:

Tina sa...

Min hälsning försvann..
Så mycket roligt ni har att fira!
Fyller inte din blogg år snart också? Min gör ju det, tänk så fort det går och roligt det har varit!

kram på dig

Tina sa...

Jo, trädet står i min trädgård men tyvärr alldeles för nära poolen. Därför måste jag beskära det, får kalla kårar om jag tar död på det...apropå blödningen.

kram

Ord & Känsla sa...

November är ju en trist månad, men om det fina och varma vädret fortsätter så överlever vi den mörka månaden också:)

Idag köpte jag lussebullar och pepparkakor och glögg. Blev så sugen när jag handlade. Glöggen tar vi senare i veckan!

Kram Helena

Industri house sa...

Visst går tiden fort nu, men jag kan säga att jag längtar efter advent nu,riktigt mycket...Ha det gott, kram jessica.