onsdag 9 november 2011

Omflyttning pågår


Hej onsdag!

Nu har jag varit hemma med min lilla sjukling i dagarna tre och vi fortsätter så resten av veckan så hon får krya på sig ordentligt.

Mellan allt gnäll, glassätande, Barbapapatittande och mattrugande som hör sjuktiden till så flyttar jag runt på alla grejer på hela nedervåningen. Det är ju mitt största intresse här i livet. När man inte har möjlighet att köpa nya blommor och finfina saker så får man ta det som finns. Flytta lite hit å flytta lite dit. 

Innan jag började läsa inredningstidningar och bloggar för hundra år sedan så trodde jag nästan att jag var ensam om min stora passion för omflyttning. Men nu vet jag ju sannerligen att så inte är fallet. Vi är ju många omflytterskor här i landet:)

Det är ju så kul att göra små nya blickfång av det man har tillhanda. Lite naturmaterial blir alltid pricken när man saknar nån tjusig växt. Oftast finare till och med. Vi har varit ute och plockat lite godbitar i trädgården jag och skatten. Det blev ekollon och kottar i hinken. Bus slängde ner några stenar också för det plumsade ju så kul.

Bild från köksfönstret. Morfars gamla flaskor är tacksamma att inreda med. De lyser upp så fint i novembermörkret. Och lite enris för att få en försmak på den underbara jultid vi har framför oss.

Detta var allt från mig, Hej!

KRAM

5 kommentarer:

Fiffiga Systrar sa...

Så fint du fått i ditt fönster. hoppas att alla sjuklingar piggar på sig! kram från oss fiffisar ;)

Tina sa...

Här har du en omflytterska till..
Skönt att Busan är på bättringsvägen, inget vidare med alla jobbiga virus som florerar nu.
Så fint du har gjort det i fönstret, flaskorna är riktigt läckra där.

kram

Vintage House sa...

Hej
Ja att flytta om gör man ständigt!
tack söta för din gulliga kommentar..
Hoppas ni kryar på er nu!
kram
sandra

Marie sa...

Ja, vi är nog många som gillar att flytta runt på våra saker, hihi.

Hoppas lillan kryar på sig snart!
Kram Marie

Industri house sa...

Här har du en som är likadan!! Det flyttas ständigt om...En av våra kompisar brukar säga, att han är tacksam så länge ytterdörren sitter där den ska:))Men visst är det kul att ändra om lite emellanåt, det gör hur mycket som helst. Fina flaskor du visar! Kram jessica.