fredag 5 augusti 2011

Hemma igen


Pelargonerna växer sig stora i köksfönstret

Fick med mig några lyckliga lottor från morfars bror

En loppad turkos fönsterlöpare matchar kökssoffan

Puh. Nu är vi hemma igen efter några riktigt arbetssamma dagar på gården. Tänk att vi prickade in de varmaste dagarna hittills i sommar... Brunbrända blev vi ju iallafall. Fast jag hade mest koll på Busan i skuggan. Men lite hann jag röja bland skroten.

Vi fick med oss en pickup hem full med grejer;) Mest till maken men några guldkorn till mig med. Vi fann även två stora högar med gamla fönster som vi ska använda till vårt framtida orangeri. Och fina gamla pardörrar. Tjohoo. Då är det värt allt slit när man kan fynda gratis.

Idag regnar det vilket känns skönt. Då kan vi vila våra kroppar inomhus med gott samvete.

Tvätthögen kallar...

Ha det gott vänner!

KRAMAR

2 kommentarer:

Camilla sa...

Orangeri, det låter spännande. Ser fram emot att följa med på den resan!

Kram Camilla

Ord & Känsla sa...

Pardörrar minsann, vad kul!
Det lät spännande minst sagt med ett orangeri. Du har väl kollat in den danska serien som är på fredagar i Svt2 som handlar just om växthus och orangeri?! Min favvoserie just nu:)

Tack för dina bra tips för min låda, får se vad jag hittar på sen med den i uterummet.
Kramis