måndag 8 augusti 2011

Min bästa doft

Upp upp upp vill vi

En härlig mix av kulörer

En liten boll av luktärter i en vas på toan

Min favoritdoft för tillfället är helt klart den som mina luktärter utsöndrar. Himmel och pannkaka vad gott den doftar. Jag får inte nog utan fyller varje vrå med små vaser med denna vackra lilla blomma i.

Jag hade behövt en ännu högre spaljé ser jag för den vill fortsätta växa rakt upp i skyn. Om ni inte sått luktärt så gör det till nästa sommar. Man får hur mycket blommor som helst. Och ju mer du skördar desto fler nya blommor kommer det. Hur bra som helst ju.

Idag vill jag säga grattis till min vän A och hennes man U som fick en son igår. Fem veckor för tidigt kom han så han hade bråttom ut i livet. Lite mer än två kilo väger han. Lilla gosingen.

Hoppas ni får en bra start på veckan, och kul att ni tittar in!

KRAMAR

7 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar vara en blomma precis i min smak! Kram från Fru S

Camilla sa...

Vilka fina luktärtor du har!

Om du vill kan jag skicka dig fröer på perenn luktärt. Den doftar inte men växer så det knakar och kommer år från år. Färgen på blommorna går i rosa. Du klipper bara ner den på hösten så kommer den troget tillbaka nästa vår.

Kram Camilla

Ord & Känsla sa...

Det var många år sen jag odlade luktärter, men nästa år tror jag att jag ska prova igen. Har en idé om var jag ska få den att klättra.

Kram Helena

Tina sa...

Men så fint, jag har sett på några andra bloggar att de växer så fint nu. Är det en påse du använt rätt ner i baljan här? Jag måste pröva nästa år..

kram

Tina sa...

Det står där redan..
Jag fick det för fyrtio danska, såg ett nästan likadant hos Honning&Flora i helgen. Hon ville ha 3500 danska, jag förstod genast att jag fyndat ordentligt. Mannen också..han log brett!

kramen!

Tina sa...

Mannens leende var mer ett dollargrin, kom jag på nu..he he.

kram igen!

Vintage House sa...

Hej
så härligt det ser ut får tänka på det till nästa år:)
kram
sandra