lördag 6 augusti 2011

Rent å fint


En nyfiken liten hand hjälper mamma att pynta lite

Hej alla fina som läser här!

Nu har vi storstädat hela huset. Det behövdes verkligen. Alla döda flugor och andra kryp är nu ett minne blott. Begravda i dammsugaren, Rest In Peace.

Snart får vi middagsgäster. Det blir grillade hemmagjorda cevape för köttätarna och nåt annat smarrigt till mig. Busan som är den största köttätaren av alla får mumsa korv. Ungersk korv är det allra bästa tycker hon. Hon verkar inte gå i mammas veggospår iallafall;)

Ovanför detta pelarbord som står bredvid TV-bänken ska vi hänga upp en jättegammal oljelampa som jag fick ta med mig från mormors hus. Den är över 100 år så det gäller att vara varsam. Bild kommer när den är på plats.

Ha en skön lördag!

KRAM

1 kommentar:

Tina sa...

Jag måste säga att jag vet inte cevape är men det är säkert något starkt...
Busanhanden ser så gullig ut, undrar om hon fick hjälpt dig med arrangerandet?!

Kram o ha så skoj ikväll!