onsdag 14 december 2011

Granen står så grön och grann i stugan


God onsdag på er sötnosar!

Så kom den då in. Vår lilla gran. Vi har haft stooora granar i vårt hus tidigare eftersom vi har så högt i tak. Men i år kände vi för en mindre variant. Jag tycker det är så fint att ha granen i en korg och då är det lite mer lätthanterligt om den är mindre. I korgen står den vanliga julgransfoten. Och kors i taket, granen blev rak med en gång. Annars brukar min tålmodiga make få slita ett bra tag för att få granen att stå i givakt. Vi får nog ha små granar hädanefter;)

Nu känns det som att julen är nära. Jag kan inte få den rätta julkänslan förrän granen är på plats. Men nu så. Ute är det mindre juligt. Här regnar det och haglar om vartannat. Och tidigare både åskade det och blixtrade. Jisses sicket vinterväder.

Nu ska jag mysa med tidning och kaffe medan den lilla av oss två snorfior sover så sött.

KRAM

4 kommentarer:

Casa of Mia sa...

Åh så fint, det doftar ju så härligt när granen kommer in också. Kram och ha en härlig dag

Tina sa...

Om jag kunde ha gran skulle det bli en sådan mindre variant. Jättefin!

Kram på er!

Vintage House sa...

Hej
så fint med granen vi tar in vår i helgen...
ha nu en mysig torsdag
kram
sandra

LjuvligaLjung sa...

Vilket fint hus ni bor i och vilken mysig blogg du har!!
Ha de fint!
Mvh Michaela