söndag 18 december 2011

Ho ho ho


Hej på er denna fjärde advent!

Vi är nyss hemkomna från en myshelg i gbg hos våra fina vänner. God mat och vin som vanligt när vi ses:) Hemma möttes vi av ett vitt snölandskap. I Göteborg såg vi inte en enda snöflinga men här har det kommit jättemycket. Mysigt. Tur att vi hann sätta upp fågelborden i fredags och fylla dem med massa gottigt.

En fin julstrumpa hänger på vår öppna spis. Får se om tomten lämnat något i den till julaftonsmorgon. När vi var små hängde vi alltid fram en strumpa kvällen före julafton och på morgonen fanns det något där i. Julen då jag var 6 år fanns det en lapp i strumpan och på den stod det att jag skulle få ett litet syskon till sommaren. Åh det var ju såklart en underbar nyhet för mig som älskade bebisar. Sen kom han, världens finaste lillebror. Idag träffade vi honom för en mysig fika i stora staden där lillskrutten nu bor. 22 år han han hunnit bli den lilla lillebror-bebisen.

Ha en mysig söndag!

KRAM

1 kommentar:

Tina sa...

Julstrumpan är underbar!
Mina syskon fick veta att jag skulle komma av tomten, då hade mamma redan ätit alldeles för mycket...
Vilka historier det finns, om inte storken varit där!

Kram i snön