onsdag 9 mars 2011

Efter sol kommer... Snö???


Fy fabian för snöslask. Visar soliga bilder från köket som togs igår istället. Idag har vi flängt hit och dit och blivit alldeles blöta av snöregnet. Uscha. Men så glad jag blir när jag kommer hem till en pannkaksstekande make. Lycka.

Fick en söt krokus av min mamma i helgen. Den satte jag i en blå emaljmugg med stora vita prickar på. Muggen fyndade jag på loppis när jag var sex år. Mamma har berättat hur lycklig jag var när jag kom bärandes på en stor fyndlåda full med porslin och annat smått och gott som jag skulle ha i min lekstuga. Pryl-letandet började alltså i väldigt tidig ålder. Hoppas vår lilla busa kommer tycka att det är lika kul med loppis som sin mor en vacker dag.

Kram på er

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va fint du har gjort! Du kan få komma hem till oss och vårstajla om du vill. Är så trött på allt!

snart ses vi!

Puss & kram!
Mica

Hildas hem - Sofia sa...

Ja, det känns helt fel med snö nu när man trodde att våren hade kommit. Jättehärliga blommor du har :)

Ha en fin dag!
kram Sofia

Ord & Känsla sa...

Fin hortensia, tänkte köpa sådana igår. Valde vivorna till ett bra pris istället:)
Vilket skitväder rent ut sagt, finns inte en vårkänsla kvar nu...
Jo, inne då blade på mina syrénkvistar har börjat växa nu och jag hämtade in nya idag, för mer effekt!

Kram kram

Tina sa...

Vädret har ju inte varit med mig heller de senaste dagarna. Tur är väl att jag haft annat och tänka på, dessutom inte varit ute så mycket heller..
Hortensian är fantastisk, du hade god smak redan som liten förstår jag. Gulligt med lådan..

Må så gott o ha en bra fredag! Kram kram

Ljusa vardag sa...

Vill kika in till dig och önska en trevlig helg! Och samtidigt tala om att jag har en utmaning till dig hos mig. Mvh Anna