tisdag 8 mars 2011

Syréngren



Hej hopp i solgasset!

Ja det känns faktiskt som att solen gassar när jag sitter med plytet i lä och bara njuter. Tänk vad lite sol piggar upp. Har varit på en mysig promenix och letat vårtecken. Såg massa potentiella tussilagoställen men än visar de sig inte.

Har tagit in en stor syréngren som skjuter små skott och små blommor börjar växa fram, ser ni? Begoniorna hamnade i två gamla burkar i väntan på att få planteras ut i en stor korg.

Hoppas ni också får njuta av solens strålar!

KRAM

2 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Ja, vad kul med samma idé!
Du har ju tagit in en enorm gren och vad den har fått fina blad och snart blommar den säkert!

Hoppas mina växer till sig lika fint som din:)
Har precis kommit in från solen, blåste lite dock...

Kram Helena

Tina sa...

Idag har det varit smällkallt i Gbg. Var hos frissan och höll att förfrysa när jag gick därifrån..håret var nog inte helt torrt.
Jag saknade faktiskt bladen på mina syrener jag fick sist. Tur att jag får se dina spädisar, så himla härligt!

Kramis