tisdag 1 mars 2011

Kärna smör


Vi brukar inte kärna smör men nån gång i tiden har den gjort det vår fina smörkärna, även den från mormor och morfar. Den gamla ekbyrån som för övrigt väger bly (eller ek) fyndades på vår byloppis som äger rum två gånger per år. Snart är det dags igen:)

Zinkkaret låg och skräpade bland morfars bråte bakom garaget så den tog jag med mig snabbt som ögat för ett tag sen.
-Men den ska ju jag ha!, ropade min mamma då.
-Ja, jag ska bara låna den lite du får den nån gång, svarade jag. Hmm vi får väl se.

Våra förlovnings- och vigselringar fotade på en strand i Kroatien där vi var på vår smekmånad är uppförstorade och hänger på väggen.

Denna lilla vrå är hallen på övervånigen precis när man kommer upp för trappan.

Nu kommer min kompis och hennes lilla tvåmånaders-bebis hit på lasagne och grekisk salllad.

KRAM

3 kommentarer:

Tina sa...

Ringarna var det första jag såg, så vackert och romantiskt! Ja du Kamilla, då är det till att sluta köpa färdigt smör nu då, och till att börja snurra eller ysta eller vad det heter.
En sån där tung byrå har jag med, den flyttar jag inte gärna på i onödan..

Ha det bra med kompisen och barnen, kram kram

Ord & Känsla sa...

Vilken underbar bild på ringarna och vilken vacker byrå!!

Ha en trevlig dag med din kompis!
Kram från mig

FaB Keramik sa...

Vilka fina ringar, ujuj!
Kram Frida