söndag 27 mars 2011

Millas kalastårtor



Hallojsan på er därute i stugorna denna söndag!

Hoppas ni njuter idag. Det gör vi. Här hemma är det söndagslunk som gäller. Mjukaste brallorna är på och inga måsten, så skönt!

Jag har lagt några bak- och kokböcker i min mormors gamla "äggakåj" (småländska för äggkorg). Bra att ha framme så man kan bläddra för lite inspiration ibland. Den främsta boken är "Millas kalastårtor" och kanske bakar jag något därifrån när vår lilla höna blir 1 år om några veckor. Vad sägs om en Pytontårta eller en bajskorvstårta månne? Tål att fundera på;)

Mys på!

KRAM

2 kommentarer:

Tina sa...

den boken har jag aldrig sett, ser väldigt busig ut..så varför inte köra bajskorvstårtan?!
Eller en söt busan tårta nu och vänta tills hon blir lite större och hänger med i vad mamma fixar till om ett par år..Tänk, så spännande och fylla 1 år! Lilla gosingen.

Ha det skönt i mysbrallorna, tänkte vara lite aktiv med fix men allt har bara startat helt fel. Färgen hade torkat mm..sablar också!

Kram kram

Ord & Känsla sa...

Roligt med 1-årskalas!
Vår äldsta åt inga sötsaker vid den åldern, så vad jag minns blev det nog ingen "barntårta" då. Annars har jag mycket enkelt dekorerat med nonstop och annat roligt godis.

Kram kram