måndag 21 mars 2011

Inspiration

Bild lånad från nätet

Bild lånad från nätet

Hejsan alla glada måndagsfirare!

Hoppas er helg varit fin. Vår har varit mysig. Har varit på två loppisar och fyndat lite. Visar bilder i veckan när jag fått ordning på mina grejer.

Åh vad jag längtar efter att få göra vårplanteringar. Jag började fixa förra veckan när snön nästan var helt borta. Jag sopade altangolvet, lade på en duk på mitt lilla cafébord, tog fram några krukor och kannor som ska prydas med minivioler. Vi släpade upp mitt fina planteringsbord från källaren som maken byggt till mig. Jag tog bort allt granris och annat vintrigt och fyllde kannor och zinkhinken med kvistar istället. Jag snurrade ihop två kransar av björkris och hängde på våra ytterdörrar.

Glad och nöjd efter en lång utedag vaknade vi dagen efter med 20 cm snö utanför fönstret som täckt allt jag vårpiffat. Herre Je. Inte kul. Men men, nu smälter det nog bort i veckan hoppas vi.

Jag visar två bilder på vårplanteringar som jag hittade på nätet och sparade i min inspirationsmapp, håll tillgodo!

KRAM

4 kommentarer:

Mina drömmars hus sa...

Vilka fina planteringar.
Förstår om du blev frustrerad när snön kommit. Men om sagt den smälter bort fort.
Ha en toppendag
AC

Änglarum sa...

Halkade in här.. villka fina planteringar.. tycker zink lådan är så fin. Ha en fin dag! kramiz Jessica

Ord & Känsla sa...

Vad trist med snön när du gjort iordning.
Nu i veckan ska det bli varmt igen. Hoppas du få njuta av dina planteringar då!

Kram kram

Tina sa...

Halloj min vän!
Den där snön kan då ställa till det, hoppas blommorna klarade köldchocken..mina penséer har fått stå i garaget några dagar. Ska ta och plantera ut dem i veckan, nu vill vi inte se snön igen. Jag har haft lite semester och har tom fått solbränna, svävar som på moln..

KRAM på dig/Tina