måndag 27 juni 2011

Atjooo


Vår bästa tid är nu...

... men inte för en gräspollenallergiker. ATJOOO! Huj vad det killar och rinner i min näsa och i mina ögon. Inte kul. Men det är bara att medicinera och ignorera. Tur att min snälla Svärmor kom hit med färska frallor och goda ostar så jag fick annat att tänka på.

Jag plockade några buketter och satte i mina kannor nyss. Både framsidans och baksidans bord måste ju smyckas nu när det blommar till höger och vänster i vår trädgård.

Nu ska jag mumsa jordgubbar som Busans farmor också hade med till oss.

KRAMAR till Er

1 kommentar:

Tina sa...

Gesundheit, sa man i Tyskland...
Är själv pollen o gräsallergiker, medicinerar hela säsongen. Vilken tur att busans farmor kom till undsättning med godsaker, mums jordgubbarna är så goda nu.

Kram o krya på dig!