tisdag 28 juni 2011

Auktionsfyndat




Oj oj oj idag har det fyndats må ni tro:)

Den varmaste och klibbigaste dagen väljer vi att åka på auktion. Världens längsta auktion dessutom. Vi pallade med tre timmar sen var vår dotter inte ett dugg glad så då var det dags för hemfärd. Men jag fyndade en hel del. Ska ta bilder när jag möblerat ut mina fynd. Det bidde en sekretär, ett runt soff-pelarbord som ska slipas och målas vitt, en fyndlåda med porslin för 5 kronor, en pressglasskål på fot, en grön glasskål och en blommig pall. Maken hittade lite verktyg så han blev också nöjd.

Nu ska jag duscha av mig dagens klibb och hoppa i bingen.

Nattinatti

Ps. Några grenar av plymspirea i vas på altanen. Buketten har stått sig i flera dagar, sånt gillas.

2 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Ska bli kul att få se dina fynd sedan!
Ja, idag har det varit varmt minsann och särskilt när man målar utomhus!!

Ha det fint!
Kram Helena

Tina sa...

Önskar att jag hade det tålamodet, var en del på Gbg:s Auktionsverk förr. Satt till slut och räknade mina egna hårstrån i brist på annat...
Så nyfiken jag blev nu, jag har också fyndat en möbel. Får se när jag hinner måla den..

Ha en fin sommardag! KRAM