torsdag 16 juni 2011

Lekrum





Hallojsan på er därute!

Här kommer bilder på Busans lekrum. Vi flyttade ut fåtöljer och bord från burspråket och tog dit en del av dotterns möbler istället. Hennes rum ligger på övervåningen så det är skönt att ha ett lekrum nära kök och vardagsrum där man oftast befinner sig.

Spisen hittade jag och min mamma på loppis långt innan vår dotter ens var påtänkt. Sedan förvarade mamma den för framtida barnbarn. Diskbänken har Skruttans pappa byggt efter mina instruktioner;) Tyget har jag sytt, kors i taket. Docksängen byggde min mamma när hon var en liten flicka så den har hängt med sedan 60-talet. Bordet och stolarna + dockmatstolen hade jag i min lekstuga när jag var liten. Så mycket är återbruk vilket är extra kul.

Jag hann plocka iordning lite nu och fota snabbt för oftast ligger ju allt huller om buller som det ska göra när en liten 1-åring varit i farten.

Ha en skön torsdag, här skiner solen!

KRAMAR

6 kommentarer:

Tina sa...

Guuud så gulligt!!
Där har Tilda(?) säkert det superroligt.
Det har ni gjort bra Kamilla, bra att hon är nära och kan leka lite självständigt också. Hon är ju tydligen lite busig, så det gäller nog att ha lite koll på grynet..
Spisen, diskbänken o sängen sååå fint!

Ha en jättehärlig dag! /KRAM

Vintage House sa...

Hej
Så underbart fint ni har gjort det...
ha en fin fin dag
rakm
sandra

Fiffiga Systrar sa...

Men såå fint! Nästan så man önskar att man var en liten tjeja och fick stå och diska vid den där söta diskbänken! (tyvärr är det ju inte så skoj att diska nu i vuxenlivet!) Verkligen så fint! Det ska du vara stolt över! Tack snälla för din söta kommentar hos oss om mina små hjärtan! :) Kramis

Ljusa vardag sa...

JÄTTEFINT! Lekrum! Vill önska dig en fin helg! Kram Anna

Misen sa...

Ååååh så fint det blev! Där har snuttan det bra :)

mina finaste. sa...

Vad fint rummet blev! En äkta lekdröm :D
Hela huset är förresten imponerande! Det är en av de roligaste sakerna med bloggandet...att man får se andras hem och får en massa tips och inspiration.

Kram, kram