onsdag 15 juni 2011

Egenodlat

Grönsakslandet

Vy mot vedförrådet och humlebågen

Gamla flaskor och amerikanska blåbär

Onsdag redan, tiden flyger iväg!

Visar bilder på vårt köksland på framsidan av huset. Vi odlar plocksallat, gräslök, persilja, slingerkrasse och gul/röd/silverlök i landet. Runt stenen har vi björnbär, amerikansk blåbär, smultron, krusbär och rabarber. Vi har även flyttat våra pionbuskar hit och de har tagit sig riktigt bra till min stora lycka. Det är min absoluta favoritblomma. Sex knoppar på den ena och två på den andra tjohooo vad kul! Runt pionerna har jag sått vilda ängsblommor som växer så det knakar:)

Idag kommer barn/föräldragruppen hit på fika och bus, kul kul!

Ha en fin onsdag!

KRAMAR

5 kommentarer:

Vintage House sa...

Så härligt ni har det och kul med egen odling.
Tack för dina söta ord...
kram
sandra

Tina sa...

Jag vill, jag vill också ha ett grönsaksland!
(Lät jag som busans trots nu?)
Nästa år ska jag minsann odla lite jag med, syrran ska få hjälpa mig. Tiden går så fort och lite svårt att hinna med. Vill så mycket på liten tid. Pioner är så vackra, jag var på vippen och 'låna' ett par blommor av grannen men det gick ju inte för sig. Får bli Partihallarna istället. Ett trädgårdsland som ditt, det kan inte bli bättre!

Ha det lekfullt och roligt idag! /KRAM

Ord & Känsla sa...

Vad fint ditt grönsaksland är och vad gott det är med egenodlat!
Du verkar ha tur med pionerna som annars kan vara väldigt svåra att flytta. Jag gillar också pioner, snart kommer det bilder:)

Kram Helena

Fiffiga Systrar sa...

Härligt med köksland! Vad fint ni har det! kram emelie

Hildas hem - Sofia sa...

Så himla härligt! Humlebågen är alldeles fantastiskt fin! Det måste vara underbart att gå där i trädgården och spatsera bland alla växter :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia