tisdag 19 juli 2011

Hyllan är på plats

Hyllan är på plats

Busan är alltid med på ett hörn

Morfars trälåda fick vara med också

Några rostiga vikter hittade vi i morfars lada

Hej hopp alla finisar!

Igår kom hyllan på plats i köket. Ovanför kyl och frys och dörren till tvättstugan hade vi en ledig väggyta. Vi letade med ljus och lykta i alla våra vrår efter en gammal 2,5 meter lång bräda att ha som hyllplan men fann ingen. Så maken åkte in till stan och köpte en modernare variant. Jag ska sätta på en spetskant längs med hyllkanten så den blir lite mer lantlig.

De röda konsollerna såg jag på Indiska för länge sen och blev toltalt förälskad i dem. Men eftersom jag inte hade nån idé på hylla då så köpte jag dem inte. Som tur var fanns de fortfarande kvar i butiken nu när denna hyllan skulle upp.

Här står nu alla sommarfyndade burkar och några jag hade sen tidigare. Vi är nöjda både maken och jag vilket alltid är ett plus:)

Ha en fin dag!

KRAMAR

4 kommentarer:

Tina sa...

Å, vad jag känner igen burken Eterna! Kan inte för mitt liv komma på vad det var i när jag såg den hos farmor. Vet du?
Jisses, så många fina burkar du har. Tröttnar du så kan du väl skicka hit en o annan..he he.

Stor kram!

Tina sa...

Just det ja, så var det..

KRAM

Ord & Känsla sa...

Vad fint det blev med alla burkar på den låånga hyllan! Jag har en tanke om att göra något liknande i uterummet.
Vad jag gillar ert runda fönster i köket!

Kram kram

Anonym sa...

Älskar konsollerna, har dem i grönt i mitt kök. Och vilka fina burkar! Jag tycker vi ska ta en fika/middag/öl/ett glas vin nån kväll i sommar! Just nu verkar jag ha fått halsfluss. Hör av dig! Kramar till er alla! Jessica K-B.