söndag 17 juli 2011

Loppislycka

Jag ville ha ALLT från denna bod

Dessa ting blev mina på det här ljuvliga stället med antikt och kuriosa

Busan på väg upp till en av antikbodarna

Nu är vi hemma igen efter några dagar i Arvika. Min finfina gravida svägerska och hennes sambo bor där. I den lantligaste idyllen man kan tänka sig. De har köpt hans barndomsgård som de har byggt ut och renoverat. Åh vad fint det har blivit! Svärfar med familj kom också dit så nu har vi familjemyst ett par dar.

Självklart blev det en hel del loppisar. Svägerskan är inte lika road av loppis som jag (hon var med på två) så Busan och maken följde med mig istället. Hon börjar bli van att springa på loppis och auktion nu vår lilla tös. Tyvärr är hon inte lika tålmodig som sin mor än men det kanske kommer. Hennes små armar blir gärna väldigt långa just där porslinet står travat i fina högar.

Med mig hem fick jag inte mindre än nio gamla plåtburkar och fyra mindre pilleraskar från sex olika loppisar. Jisses vad glad jag är! Jag fick en idé om att skruva upp en lång hylla i köket och fylla med gamla plåtburkar. Så sommarens span har mest varit på detta och nu börjar det bli en liten samling.

Tjoho, imorgon ska här skruvas upp hylla plus en massa annat kul fillijox som vi ska greja med.

KRAMAR


6 kommentarer:

Industri house sa...

Förstår att du haft det riktigt härligt på alla loppisar :)) Och vilka fynd du gjort! så fint med alla dessa plåtburkar i olika färger. Ha det så bra, kram jessica.

Ord & Känsla sa...

Vi som var i Arvika för några veckor sedan!
Då var det dock fotbollscup för äldsta sonen som gällde.
Fina fynd du gjort, kul!

Kram Helena

Tina sa...

Vaaa, så du har fyndat! Nästa gång du åker dit får du handla till mig och skicka hit...
Klart att Busan ska vara med, lika bra att tidigt lära sig hur det går till. Mamma kan ju trixen!

Kram på dig goa vännen!

Ljusa vardag sa...

Ser ut att vara precis i min smak, den där antikboden. Gud vad mycket fina gamla saker. I love! Förstå att du ville handla typ allt ;o) Ska bli spännande att se hur din hylla blivit sen. Jag är också på jakt efter gamla plåtburkar men inte haft sådan tur som du. Ha det bäst!

Camilla sa...

Vad månde bliva av denna lilla loppismadam, men hon har ju att brås på. Gratulerar till dina fina loppisfynd och lycka till med hyllan.
Hälsn Camilla

Fiffiga Systrar sa...

Vilka fina grejer! kul med loppis!!! ha det bäst! kram