fredag 22 juli 2011

Kärleksört



Fredagsmys.

Idag blir det slappardag här hemma. Min 13-åriga svåger är här så det kollas på film, spelas spel, äts mat och fikas om vartannat. Regn och sol växlar idag som vanligt denna sommar känns det som. Jag vill ha riktig sommar. NU! Hallå, jag vill sola och bada och picknicka och svettas. Inte vara inne och kura. Jag kan det här nu. Och jag ska göra det heela långa hösten också. Så lite mera sommar nu tack.

Jag tog med en av byrålådorna från morfars garage och skapade ett stilleben framför huset. "Ska man tvätta sig i handfatet innan man går in" frågade min mamma. Ja om det behövs så varsågod.

Dynorna matchar ogräset. Så det lyser lite extra om maskrosorna menar jag. Kärleksörten matchar lite bättre så jag kollar på den istället. Snart blommar den i finaste rosa.

Nu blir det Pictionary.

KRAM

6 kommentarer:

Tina sa...

Din mamma är rolig hon, jag kunde liksom höra hur hon menade...särskilt nu när det regnar. Det blev jättefint där ute.
Solen o värmen is back, så nu tänkte jag gå ut en stund. Har sträckläst en bok som var såå bra.

Må så gott! kram

Härligt hemma sa...

Vad du är gullig, blir så glad om man kan inspirera någon:). Du är ju riktigt duktig på att hitta fina burkar märker jag !! Ha en riktigt skön fredagskväll!! Många kramar Madeleine

Tina sa...

Ljus hållarna är köpta hos J på Bettys...

kram

Fiffiga Systrar sa...

Vad fint det blev! Härligt att höra att det inte bara är jag som har ogräs lite varstans! Kram till dej! / emelie

Camilla sa...

Du är en hejare på att göra små fina installationer. Allt blir så fint och passar så bra ihop! Jag vill också liksom du har sol nu. Längtar efter att äta frukost ute, fika ute och varför inte sitta ute länge efter en god middag och bara njuta av sommarkvällen. Det har inte blivit så mycket av det de senaste två veckorna, iallfall inte här hos oss vid kusten i Kalmar.

Hälsn Camilla

Industri house sa...

Visst är det härligt ibland att bara få ha lite goa slappardagar, det behöver man :)) Men jag håller verkligen med dig om att nu får det gärna bli lite härligt sommarväder!! Må så gott, kram jessica.