torsdag 21 juli 2011

Stilleben

På lilla vita hyllan står små gamla förpackningar



Halloj!

Sedan jag var liten har jag varit en riktig liten samlare. Eller liten och liten. En stor samlare menar jag. Som jag samlat. På stenar, suddgummin, fina pennor, troll, Barbies, My little ponny, Kinder-leksaker, gosedjur, böcker, klistermärken, bokmärken och mycket mycket annat. Och det har visst hållt i sig.

Tur att vi köpte ett STORT hus så jag får plats med alla mina pryttlar. Att sätta ihop stilleben av alla grejer är bland det roligaste jag vet. Små grupperingar här och där. Något högt något lågt, något smått, stort, runt osv. Visst är det roligt?!

Jag har alltid älskat att ändra om på mitt rum. Varje gång jag städat möblerade jag om och sen fick mamma komma in och titta. Själv tyckte jag att jag gjort världens förändring om jag flyttat runt lite men frågan är om mamma verkligen såg vad som ändrats om;)

Jag gick vilse i skogen när jag var 6 år. Mamma och hennes sambo skulle ut på promenad men jag ville stanna inne och kolla på film. När filmen tog slut gick jag ut för att leta efter dem. Jag gick in i skogen och tappade bort mig. Som tur är hittade mamma mig efter en liten stund. Och det bästa hon kom att tänka på var att "nu går vi hem och möblerar om på ditt rum". Och det var det ju. Då blev jag så glad och fick nåt annat att tänka på, hihi.

KRAM på Er!


Pssst: En loppad ekbyrå från övervåningen har fått flytta ner och fungerar nu som ett stillebencenter

4 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Jag har precis som du samlat på många av de sakerna du räknat upp. Plastpåsar och tvålar var nog min största samling!
Vilken fin byrå du hittat på loppis. Jag har ett dilemmma med ett skåp/hylla som jag fyndat igår. Vet inte om jag ska måla den?

Kram kram

Camilla sa...

Jag samlade också på saker när jag var mindre, klistermärken, servetter och suddisar om jag minns rätt. Visst är det kul att "möbla" om, det tycker jag än idag men nu är det lite mer komplicerat än när man var liten. Nu för det med sig så mycket, kanske nya gardiner, tavlor som ska flyttas osv men visst är det kul att göra ibland! Vilket fint kök du visar i ditt förra inlägg! Kram Camilla

Vintage House sa...

Hej
Jag var oxå en samlare när jag var liten:)
fin fint stilleben du har gjort och vad härligt det blev med soffan
ha en skön fortsatt sommmar ta hand om dig och njut
kram
sandra

Tina sa...

Uj uj, jag samlade på mycket som liten. I tonåren samlade jag på ölburkar..vågar jag skriva det tro?! Ja, jag drack ju inte upp alla men var så fascinerad av färgerna och texten.
Bra byrå med hyllor, ibland är det svårt att veta hur man ska placera ut allt. Köket blev ju så bra med soffan!

kram på dig!