lördag 30 juli 2011

Knakeliknak



Ser ni alla knoppar? ;)

Spireahäcken nedanför altanen blommar fint nu

Tjoho här växer det så det knakar.

Trots att solen lyst med sin frånvaro (eller inte lyst alls med sin närvaro kanske man ska säga) under större delen av juli så har min pelargon ute växt till sig rejält.

Jag köpte den på en plantskola förra sommaren och har alltså lyckats övervintra den vilket känns extra skojsigt. Den verkar trivas i morfars gamla tunna. Jag fyllde tunnan med lacakulor och jord så rötterna kan växa sig riktigt stora.

Idag ska vi bara mysa hemma. Hoppas ni har det bra denna sista julilördag.

KRAMAR

2 kommentarer:

Fiffiga Systrar sa...

Hej! Jag har samma mysterium här. pelargonerna växer så det knakar trots solens frånvaro. Visst är det kul när man klarar att övervintra de. jag är mycket stolt över att ha övervintrat mina i 4 år.. mysterium även det eftersom jag helt glömmer bort de nere i källaren utan vare sig vatten eller näring och så tror jag alltid de är döda men se det är visst ena hårhudade rackare!! :) kramen till dig! / emelie

Ord & Känsla sa...

Först måste jag säga att du har gjort så fint i Busans rum. Den lilla bokhyllan blev ju perfekt!
Vilken underbar pelargon, kul att du övervintrat den också. Jag misslyckas alltid:(

Kram på dig!