onsdag 13 juli 2011

Tadaaa!




Tjolahopp!

Här ser ni vad jag hämtade hem med släp igår. En ljuvligt blå gammal kökssoffa! Det var kärlek vid första ögonkastet när våra blickar möttes på auktionen. Längst in bland en massa verktyg och annat bråte stod den och lyste med all sin charm. I tre långa timmar fick jag vänta innan det var dags att ropa ut möblerna.

Min mamma var med och tillsammans hade vi 500 kr som jag kunde bjuda med som högst. Jag var först ut och ropade -50 kr. Någon annan i folkmassan ropade -60. Shit tänkte jag, hur ska detta sluta? -75 ropade jag och så blev det alldeles tyst. -SLÅ DÅ! ropade jag. Och det gjorde han. Så den blåa skönheten blev min för endast sjuttiofem riksdaler och min lycka var gjord.

Igår kväll skrubbade jag den ren med såpvatten och sen började piffandet. Jag har lagt på ett gammalt täcke jag fått av mormor så det ska vara mjukt för lilla rumpan. De runda kuddarna hittade jag på Hemtex-rean. Pelarbordet fyndades på samma auktion för 40 kronor. Med två medföljande iläggsskivor blev det perfekt till kökssoffan. Bordsduken är i plast så den går lätt att torka av när Busan mumsat (kladdat).

Ha en fin onsdag nu finisar! Vi ska tömma bilen på en massa skatter vi rotade fram på mormors och morfars gård igår:)

KRAM

8 kommentarer:

Tina sa...

Fasiken så fin, passar utmärkt till golvet!
Golvet är ju också supersnyggt, har velat se mer av det länge..o je vad jag tyckte det var fint alltihop. Förstår att du är nöjd, fler skatter?

kram!

Ord & Känsla sa...

Men vad fint det blev! Vad roligt att ropa in så billiga saker som blir så bra!
Jag har sett de smarta dukarna av plast som är så fina.
Ser fram emot att se vad ni fått...

Kram Helena

Tulipa sa...

Passar perfekt till golvet ju!!
Jättefint!

Ett helt nytt möblemang nästan för inga pengar alls!
Förstår att du är mer än nöjd!

Kram Mariette

Johanna Stålros sa...

Vilken härlig soffa- jag letar efter en jag med. Så fint matrum Kram Johanna

Camilla sa...

Verkligen en jättefin soffa, passar så bra in i stilen. Golvet gillar jag skarpt. Kram Camilla

Härligt hemma sa...

Underbar soffa, grattis till den :)). Kramar madeleine

Anonym sa...

wow!!!!! Me like a lot! Du är min heminrednings/fynd-idol!
Puss & kram
Mica

Anonym sa...

Åhhh så fint!
kram Mis