tisdag 8 februari 2011

Februari



Hej hopp vad dagarna går. Hade glömt att byta månadsblad fast jag längtar så till våren. Den här bilden är så fin tycker jag. Skulle vilja hitta en sådan där gammal kälke på nån loppis. Mycket finare än alla plastpulkor.

Ikväll ska jag på me&i-party hos en av mammorna i föräldragruppen. Undra om jag kan hålla mig ifrån att köpa nåt fint till min lilla docka? Nja blir nog svårt.

Här skiner solen vilket får mig på betydligt bättre humör än igår då allt var grått. Jippi! Fast det har snöat inatt så allt är vitt vitt vitt men när solen skiner så är det så vackert ute.

Vår tokiga hackspett hänger och dinglar på en talgboll i trädgården. Den ser bara för rolig ut med sin röda plym som står rätt upp i vädret.

KRAM på er denna soliga tisdag

6 kommentarer:

Tina sa...

En sån kälke såg jag senast på Reningsborgs loppis i Västra Frölunda. Fick lite flashbacks från barndomen..stod och pillade på den.
Idag är det sol hos mig också, men städning väntar. Hinner nog med att sticka ut näsan ett tag iaf. Ha det kul på partyt, och hälsa hackspetten, kram Tina

FaB Keramik sa...

Hej Kamilla och tack att du har lagt mig i din blogglista!
De där månadsbilderna är så fina, trevlig tisdag!
/ Frida

Ord & Känsla sa...

Härlig bild!
Rolig syn med hackspetten, var länge sedan jag såg någon.

Nu är det snö igen, usch man trodde det var vår!
Men fint med solen som du skrev:)

Kram Helena

Ljusa vardag sa...

Hoppas me& I partyt varit bra! 1 mars ska jag ha ett lingon och blåbärsparty hemma hos mig. Det är väl likvärdiga tror jag. Kul med homepartys. Ja i morse kom vintern igen, trodde våren skulle komma. Ha en fin kväll! Mvh Anna

Hildas hem - Sofia sa...

De är så himla fina de där månadsbilderna. En sådan kälke skulle jag också kunna tänka mig att ha :)

Jag använde vanligt hobbylim till plåtlådan, först så tog jag tapetlim men det fäste inte alls på plåten men med hobbylim fäste det fint :)

Ha en fin kväll!
Kram Sofia

Betty sa...

Hej på er ! Hoppas allt är bra med er , trots snön.
Här hemma har M fått vattenkoppor o har varit riktigt dålig , men nu har det äntligen vänt.
M trivs jättebra på det nya dagiset o hon har blivit så stor nu när hon går med de äldre barnen. Säger dock att hon saknar dig Annika o Dusanca.

Hoppas du hittade mycket fint på partajet.

Kram Betty !