måndag 7 februari 2011

Minikransar





Idag har jag bundit ihop några minikransar av björkris. Jag ska binda några större varianter att hänga på våra pardörrar nån dag också. Det passar inte riktigt med granris längre tycker jag.

Jag och lillan har även roat oss med att rulla en toarulle fram och tillbaka, fram och tillbaka mellan oss. Man får inte roligare än man gör sig;)

Det är väldigt gnälligt och kinkigt här hemma idag för några tänder verkar spricka upp. Ajaj stackars liten.

En grå och trist måndag. Bäst att vara inne och kura.

KRAM till er

4 kommentarer:

Ord & Känsla sa...

Vad fint du har gjort med björkris, tänk att jag inte kan vara så påhittig!

Nu måste jag måla vidare, så vi blir klara någongång...

Kram
Helena

Ljusa vardag sa...

Ja bort med granriset och in med björkris! Nu siktar vi in oss mot påsken. Vad kul att ni lekt med en toarulle. Det är faktiskt de enklaste leksakerna som är roligast. Mvh Anna

Tina sa...

Men Kamilla, jag har också gjort en sån. Har lagt min på ett gammalt silverfat och spräckliga små ägg (?), med en glaskupa över. Jag leker lite tidig påsk, så roligt hade jag igår kväll..din toarulle lät roligare. Jag är så fylld med tårta så jag tror jag spricker snart, men kul det hade jag med plutten iaf.

KRAMIS Tina

fem barns mamma sa...

Mysigt med små minikransar, har tänkt ta in lite ris, men det är tydligen för jobbigt att kliva ut i trädgården och hämta några nerblåsta kvistar;-)
Men nu kanske jag får fart!!

Så söt hon är, er lilla dotter! Inte länge sen Olle och Hilda var så där mittemellan kryp och gå! Det går sååå fort!

Kram Emma