tisdag 22 februari 2011

Vem vill åka med?



Min fina mamma hittade den här kälken till mig i en second hand-butik i Smålands djupaste skogar. Den är jättelång så hela byns ungar kan åka med (nästan). Vet inte hur gammal den kan vara men beslagen är rostiga iallafall och får den stå ute i väder och vind så ser den nog lite sliten ut snart, precis som jag vill ha det. Den får nog bara vara som dekoration tror jag. Eller så kanske busan vill åka på den nästa vinter.

Jag kom precis in. Har varit ute och fyllt på mat i fågelhusen och grejat lite i trädgården. Solen visade sig några korta stunder men däremellan var det riktigt burrigt. Men lillhönan får sova vidare i vagnen ute en stund till.

Tisdagskram till er!

8 kommentarer:

Tina sa...

I want a joyride, rakt in i våren tack!
Jättefin, vet ju att du velat ha en länge. Tur att din mamma hittade den, busan kommer säkert inte att vilja annat än sitta på den nästa vinter..för nu ska jag ha vår, det har jag bestämt!

Kram Tina

Mina drömmars hus sa...

Det finns på min önskelista och jag är så förvånad att jag inte hittade någon här i något uthus...
Ha en bra dag
AC

Designe sa...

Åh vilken fin kälke! Så fin headerbild du har oxå! Riktigt vinterfint! ha en fin vecka! Kram :)

Härligt hemma sa...

Underbar kälke, Bullerbyn tänker jag :)!!
Här hade vi sol i förmiddags och fåglarna kvittrade som galningar...snart så ;):
Ha det så gott!!
Kramar Madeleine

Ord & Känsla sa...

Som sagt, Bullerbyn tänker jag oxå!
Underbar kälke! Jag är sugen på en spark som hade passat bra eftesom de inte sandar så ofta hos oss här på landet;)

Kram Helena

Ljusa vardag sa...

Vilken fin kälke, jag hänger gärna på! Lillhönan, hihi vilket roligt smeknamn! Ha en fin kväll! Mvh Anna

FaB Keramik sa...

Superfin kälke, så där ska dom se ut!
Kram Frida

Anonym sa...

Åh vilken fin blogg du har!

Kram Sofie